samedi 25 janvier 2014

HSF 2: Innovation

Tout de suite: je ne suis pas contente du résultat.
Right away: I am not happy with the resultat. 

D'abord, j'ai passé beaucoup de temps à cherche une idée....
First, I spent a lot of time searching for an idea.

Innovation: les premiers pantalons pour femmes, par exemple, vers 1900 pour faire du vélo:
One idea was the first pants for women, used for cycling around 1900. 

Mais je n'avais pas de patron pour ça, Je n'allais pas le trouver à Genève, et sans me paraissait trop difficile.
But I had not pattern for it, no way of finding one here in Geneva and it would have taken too long to have it sent. And without pattern - I did not dare. 

Puis, j'ai pensai à un vrai mouvement révolutionnaire en mode: le ballet russe des années 10/20/30.... et ses costumes.
Then I thought of a true revolutionnary fashion moment: The russian ballet in 1920/20/30... and its costumes.

Mais trouver les tissus pour ça... impossible (peut-être pour le défi "art")
But impossible to find the fabrics. (Maybe for the Art challenge...)

Mais voilà, ça m'avait donné la déçennie, les années 1920 et leur silhouette radicalement nouvelle.
Et j'ai fait une robe basée sur le modèle "One hour dress". 
But, this gave me the decade: 1920 and the radically new silhoutte.
And I made a "One Hour Dress". 
Fabrics: pure silk:

Dress in the making

finished dress: back

finished dress side

finished dress front

finished dress in entire on Romy
Mais je ne suis pas très contente: Elle n'est pas flatteuse, j'aurais dû faire la taille encore un peu plus bas (mais je n'avais pas plus de soie rouge et je ne voulais ni pouvais en acheter encore)

But I am not very happy. The dress is not flattery, The waistline should be even lower, but I did not have more red silk and could not buy any more. 

Last question/ dernière question:
Assez pink pour le prochain défi?
Is this tweed pink enough for the next challenge?

The Challenge: Innovation
Fabric: Red and blue silk
Pattern: One hour dress
Year: 1924
Notions: the20ies - a huge change
How historically accurate is it? The pattern is, the fabric could be, it's all machine sewn and the interior seams are mde with a serger - not sure about the use of this kind of machine.
Hours to complete: 8 - but of those 2 for the collar.
First worn: Never
Total cost: This was an expensive one because I bought the fabric. (3 meters of silk all in all.... 90 Swiss francs)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire